Comunicat del Consell Nacional LGBT

Transcrivim a continuació el certificat emès per Marta Molina, secretària del Consell Nacional LGBT de la Generalitat de Catalunya en relació a la publicitat de Qatar Fundation a la samarreta del Futbol Club Barcelona.

Marta Molina, en tant que Secretària del Consell Nacional de Gais, Lesbianes, i Homes i Dones bisexuals i Transsexuals,

CERTIFICO:

El Consell Nacional de Gais, Lesbianes, i Homes i Dones bisexuals i Transsexuals, en el seu Plenari de 15 de desembre de 2010, va acordar donar suport a la Penya Blaugrana de Gais i Lesbianes en la seva preocupació pel fet que publicitat de Qatar Fundation consti a la samarreta del Futbol Club Barcelona.

Els i les membres del Consell Nacional consideren que Barça és una institució que ha representat històricament, i representa avui en dia, valors més enllà dels pròpiament esportius, i que ha estat capaç de donar a Catalunya una projecció internacional importantíssima i de exportar, més enllà de les nostres fronteres, els principis fonamentals del nostre país i de la societat catalana: els valors de la llibertat, de la igualtat i del respecte.

Per contra, Qatar és un país on no es respecten els drets humans fonamentals de les persones gais, lesbianes, bisexuals i transsexuals. A Qatar són delictes les relacions sexuals entre homes o entre dones amb una pena de presó de fins set anys. D'altra banda, també vigeix la Llei de la Sharia, que és aplicable a les persones musulmanes, segons la qual es poden castigar aquests actes amb la flagel—lació i fins i tot amb la pena de mort.

Per aquestes raons, el Consell Nacional de Gais, Lesbianes, i Homes i Dones bisexuals i Transsexuals expressa la seva preocupació que s’associï el Barça i Catalunya amb la Fundació Qatar, i per tant amb un país que no respecta els drets humans, i per tot això, demana al Club que reconsideri la seva decisió.

Barcelona, 16 de desembre de 2010

Marta Molina